Dan W Boter - Entrepredaktör

Medvetenhet, förståelse och kritiskt tänkande. Följ mitt nya projekt på www.pekingprojektet.se!

måndag, juli 18, 2005

Tro, Hopp och Kärlek!

On, 11 Maj 2005, 13:38

Hej, P!

Kul med ett kvickt svar. Ursäkta också att jag stör i ditt tentapluggande.
Utifrån mitt perspektiv handlar det om positivt tänkande. Okej, jag älskar pathos så in i helvete, jag är en varm förespråkar av att tänka med hjärtat istället för hjärnan, så på det viset skall du lita på den känsla som säger dig att du inte kommer att träffa och lära känna någon som J. Men det är bara du själv som kan ändra på den känslan, förutsatt att du vill det.

Tänker du med ditt hjärta kan du också påverka ditt öde, i större utsträckning än om du tänker med din hjärna. Ty lyssnar du till ditt hjärta och bara är, så tror jag att du grubblar mycket mindre om dåtid och framtid. För det är först när du bara är och gör det du vill, du kan bli kvitt dina hjärnspöken. Det är först när du TROr du kan börja HOPPas på KÄRLEKen igen!

Om du inte tror att du kommer att träffa någon som J (förmodligen någon som är mycket bättre), så kommer du förmodligen heller inte att göra det. Detta eftersom hela din karaktär och mentala inställning inte kommer att ge potentaterna en ärlig chans. Missförstå mig inte, du bör ha kvar J som någon sorts måttstock, men inbilla dig inte att du skall träffa hennes "tvillingsyster". Du måste tro - på någonting bättre!

P, tack för att du tillåter mig att tänka högt - åter till den mentala korvstoppningen inför tentan!

Dan W Boter
danbor02@student.umu.se