Dan W Boter - Entrepredaktör

Medvetenhet, förståelse och kritiskt tänkande. Följ mitt nya projekt på www.pekingprojektet.se!

måndag, juli 18, 2005

Det bitterljuva livet

Ti, 1 Mars 2005, 14:12

Hej, T!

Tack för informationen.
Personligen skulle jag vilja påstå att varje sekund av mitt liv är givande, på det ena eller andra sättet. Du, om någon, vet ju att livet inte är en ständig dans på rosor, men det handlar om att ta det onda med det goda. Att hela tiden vara (retoriskt) medveten om att det är skillnaderna som gör skillnaderna. Om du har sett filmen Vanilla Sky medTom Cruise, så vet du nog vad jag menar. Alltså; det bittra är inte bittert utan det ljuva (söta), och vice versa. Så, för min del är livet en ständig balansgång på rakbladets tunna egg, men där jag förstått att det inte är eftersträvansvärt att försöka undvika den uppskärande gränslingen. Ty ser jag ett misslyckande i varje framgång och ett lyckande i varje bakslag, kommer jag att förbli en god medmänniska samtidigt som jag kan förlita mig på min egen förmåga.

Nåväl, detta leder oss hur som helst till svaret på din frågeställning. Det finns en inneboende oklarhet i ord som givande, men nog var det givande timmar alltid. Detta även om jag inte kan hålla med om allt Ramirez sade (bland annat det om att det alltid är bra med mångtydighet/mångtydiga ord), samt att dennes slutsats, för mig, var lätt förutsägbar. Men, utan att låta allt för självgod, så behövs det nog sådana belevade människor (som J Ramirez och dig) för mig att umgås med, för att reflektera över och inse omfånget av min egen klokhet/vishet.


Dan W Boter
danbor02@student.umu.se